عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 25 مهر 1400
بازدید : 291
نویسنده : mozhgan

یکی از زیبایی‌های انسان داشتن دندان‌های سفید و درخشان است، اما بعضی مواقع به دلایل مختلفی از جمله عدم رعایت بهداشت دهان و دندان لک‌های رنگی بر روی دندان ایجاد می‌شوند و این زیبایی را از بین می‌برند. عادت کرده‌ایم هر لک و تغییر رنگی روی دندان را جرم و پلاک محسوب کنیم در حالی که اینگونه نیست و لک‌های دندان انواع مختلف دارند. بنابراین راه درمان همه‌ی لک‌های روی دندان جرم‌گیری نیست. لک شدن دندان همیشه در اثر مصرف خوراکی‌های رنگی نیست و عوامل مختلفی در ایجاد لک دندان دخیل هستند. در اینجا با انواع لک‌های دندان و راه درمان آنها توسط دندانپزشک ترمیم و زیبایی دندان آشنا می‌شویم.

انواع لک دندان

لک داخلی: لک روی دندان کلا به سه دسته تقسم می‌شوند لک‌های خارجی، لک‌های داخلی و لک‌هایی که ترکیب لک خارجی و داخلی هستند.

لک خارجی: لک خارجی بر روی قسمت خارجی دندان یا همان مینای دندان ایجاد می‌شود. این لک‌ها بیشتر به رنگ‌های زرد و قهوه‌ای دیده می‌شوند

بیشتربخوانید... آبسه دندان

درمان 

بلیچینگ دندان : در این روش با استفاده از ترکیبی از پراکسید هیدروژن و ژل‌های سفید کننده برای از بین بردن لک‌ها و سفید شدن دندان‌ها استفاده می‌شود. در این روش ژل سفید کننده را روی دندان قرار می‌دهند و برای فعال کردن ژل و از بین لک روی دندان از یک نور LED یا لیزر استفاده می‌کنند.

ترمیم دندان با کامپوزیت یا روکش دندان: یکی دیگر از روش‌های از بین بردن لک دندان تجویز روکش و کامپوزیت ولمینت دندان  یا پروتز‌های ثابت دندانی مثل ایمپلنت دندان یا بریج دندان است. این روکش‌ها معمولا روی کل دندان لک دار را می‌پوشانند. در زمان استفاده از این روش حتما هر چند وقت یکبار باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرد تا از سلامت آن مطمعن شوید.

باندینگ: باندینگ نوعی پوشش دندان است که در آن موادی همرنگ دندان روی آن قرار می‌گیرد و با کمک یک نور مخصوص سفت می‌شود و سفیدی و زیبایی خاصی را به دندان می‌بخشد.

جرم دندان و جرم‌گیری چیست؟

پلاک‌های میکروبی که که در اثر عوامل مختلفی در دهان به وجود می‌آیند با بزاق دهان ترکیب شده و روی دندان‌ها می‌چسبند و ایجاد لک و ظاهری نازیبا در دندان می‌کنند. جرم دندان با نخ‌دندان و مسواک از بین نمیرود بلکه باید به دندانپزشکی مراجعه کرد. برای از بین بردن این جرم و لک‌های دندانی از جرم‌گیری استفاده می‌شود

حساس شدن دندان‌ها پس از جرم‌گیری

بعد از جرمگیری دندان‌ها حساس شده که این یک روند طبیعی است. بعد از جرم‌گیری به علت این که لایه‌ای از جرم و رسوب را از روی دندان برداشته‌ایم ریشه دندان بیشتر نمایان می‌شود و ارتباط بیشتری با محیط پیدا می‌کند. همین مسئله منجر به ایجاد حساسیت دندان‌ها به سرما و گرما می‌کند که پس از مدتی این حساسیت از بین می‌رود.

بیشتربخوانید... مجله تخصصی ارتودنسی دندان

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com